صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۹
کد خبر: 10079
گزارشگر: 360
۷۱۲
۰
۰
۳
آیا ترمز نزول بیت‌کوین پس از 9 هفته کشیده شده است؟

تحلیل بیت‌کوین بر اساس داده‌های ترکیبی

تحلیل بیت‌کوین بر اساس داده‌های ترکیبی
بیتکوین با ثبت نهمین کندل منفی در بازه زمانی هفتگی همچنان در حال رکوردشکنی است اما عوامل مثبت متعددی در ابتدای هفته جاریِ بازارهای جهانی موجب شد که بیت‌کوین در تایم فریم روزانه با توجه به داده‌های PCE، بهبود شرایط قرنطینه در چین (درایورهای کلان)، عملکرد مثبت بازار سهام و...، سرانجام خود را از سطح حمایتی 28 الی 29 هزار دلار بالا کشیده، و تا لحظه نگارش این یادداشت، محدوده 31700 دلار را هم به ثبت رساند.

 شاخص ترس و طمع نیز در روز گذشته از 10 به عدد 16 افزایش یافت و کمی از ترس بازار کاهش پیدا کرد اما هنوز نمی‌توان گفت این شاخص از محدوده ترس شدید خارج‌شده است.این موارد همراه با انباشت شدید بیت‌کوین در محدوده قیمتی یک هفته گذشته بسیاری از تحلیل‌گران را به این نتیجه رسانده است که، بیت کوین یک بریک‌آوت قوی در نمودار روزانه ایجاد کرده و این موضوع، می‌تواند آغازگر حرکت آن صعودی آن به سمت محدوده 38000 دلار باشد.

تحلیل بیتکوین 4

 نمودار روزانه بیت‌کوین: تریدینگ ویو

 
در این میان، داده‌های Glassnode نشان می‌دهند که پس از لیکویید شدن و فروش بیش از 80 هزار بیت‌کوین توسط بنیاد ترا، بیت‌کوین بار دیگر تحت یک منطقه انباشت قرارگرفته است.گلس‌نود در گزارش اخیر خود می‌نویسد:
 
رفتار شاخص امتیاز روند انباشت (Accumulation Trend Score) تغییر قابل‌توجهی داشته و تقریباً برای 2 هفته، امتیاز بسیار عالی بالای 0.9 را کسب کرده است. این نشان می‌دهد که اشخاص و نهادهای موجود در شبکه به‌طور قابل‌توجهی به دارایی‌های خود اضافه می‌کنند.
 
هولدرهای بیت کوین در خط مقدم خرید در طول کاهش قیمت اخیر بوده‌اند. اما نگاهی به گروه‌های کیف پول نشان می‌دهد که دو گروه شامل دارای ذخایر کمتر از 100 بیت کوین و بیش از 10 هزار بیت کوین، بیشتر در حال انباشت هستند.
 
بیشتر بخوانید


--------------------------------------------
 
 از دیگر سو سایت معتبر کوین تلگراف در همین رابطه به 5 پرسش و عامل مهم اشاره کرد که معامله‌گران بیت‌کوین باید در این هفته به آن توجه کنند.
 
1. آیا بیت‌کوین می‌تواند از این هفته بعد از 9 هفته نزول کندلی صعودی ثبت کند؟
 
با رشد بازارهای سهام در آسیا و اروپا در چند روز گذشته که بسیاری آن را درنتیجهٔ اقدامات احتمالی آتی دولت چین در مورد کاهش سختگیری‌ها در ارتباط با محدودیت‌های کرونا می‌دانند، بازار ارزهای دیجیتال هم در شبانه‌روز گذشته حرکت صعودی را تجربه کرده‌اند. هرچند که این تغییر روند دیرتر انجام‌شده است و برخی در ارتباط با پایدار بودن آن شک و تردید دارند، تحلیلگران منتظر شکستن روند کندل‌های هفتگی قرمز برای بیت‌کوین هستند.
 
2. آیا رشد بازار سهام صرفاً پولبکی در رالی خرسی (نزولی) است
 
باوجود رالی صعودی اخیر در بازار سهام آمریکا و به دنبال آن اروپا و آسیا، بسیاری از تحلیلگران همچنان معتقد هستند که سنتیمنت کلی خرسی (نزولی) است و این تنها یک استراحت موقت بازار تا جلسهٔ بعدی فدرال رزرو در اواسط ماه ژوئن می‌باشد.
 
3. شاخص دلار در کف یک‌ماهه خود
 
بعد از حرکت صعودی شاخص دلار (DXY) از ابتدای دسامبر سال گذشته و ثبت سقف تاریخی جدید از تاریخ 2002 تا به امروز، اکنون این شاخص در کف کندل ماهانه خود قرار دارد و این موضوع می‌تواند برای دارایی‌های ریسکی همچون ارزهای دیجیتال شرایط ایده آلی باشد.
 
4. بیت کوین نزدیک کف سیکلی خود
 
در حال حاضر 62 درصد از ارزش بازار تحقق‌یافته مربوط به UTXO هایی با عمر 6 ماه و بیشتر می‌باشد که با مقایسه این میزان با مارس 2020 می‌توان قیمت فعلی بیت‌کوین را کف سیکلی آن دید.
 
5. سنتیمنت نشان‌دهنده فرصت خرید بلندمدتی
 
سنتیمنت بازار ارزهای دیجیتال همچنان در محدوده ترس شدید قرار دارد و می‌توان با نگاه به گذشته این شاخص، سطح قیمتی فعلی را یک کف در نظر گرفت.
 
معامله‌گران توجه داشته باشند این مطلب صرفاً ترجمه مطالب تحلیلی حوزه رمز ارزها و نظرات کارشناسان است و به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند مبنای معاملات قرار بگیرد، اما طبق همین نظرات کارشناسی در صورت تداوم انتشار داده‌های مثبت، تصمیمات فدرال رزرو هم تحت تأثیر خواهد گرفت و تقاضا برای بیت‌کوین و بازار کریپتو هم افزایش می‌یابد. در این صورت بیت کوین می‌تواند تا سطوح بین میانه کانال و اولین مقاومت استاتیک خود یعنی سطح 33 الی 34 هزار دلار صعود کند. در صورت بهبود جدی‌تر شرایط نیز نهایتاً پیشروی تا سقف کانال و مقاومت استاتیک سطح 37 هزار دلار را برای بیت‌کوین دور از ذهن نیست.
 
https://www.asianews.ir/u/6u4
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید